Adrian Mangu

blogger civic și literar

Ganduri – Despre oras

leave a comment »

Traim intr-un oras frumos. Un oras incarcat de amintiri si istorie. La fiecare pas intalnesti trecutul, dar din ce in ce mai des iti este frica sa te gandesti la viitor. Traim intr un oras ce se zbate intre trecut , prezentul grotesc si viitor. Poate un viitor frumos exact asa cum mi l doresc. Stiu ca sunt egoist cand spun asta, dar e blogul meu si e lumea mea. Octavian Paler spunea ca Romania lui inseamna “am avut si eu o mama si un tata” . Uite un prim lucru pentru care Focsaniul e un oras frumos. Ne-a daruit parintii. Oameni cu frica de Dumnezeu, care au investit in noi poate ca prea mult. Au dorit sa avem tot ce nu au putut avea si sa fim tot ce nu au putut ei fi ,iar toate aceste lucruri ni le-au daruit,fara sa astepte nimic la schimb. Iar noi,noi am crezut ca pur si simplu sunt ale noastre,ca ni se cuvin,fara sa stim ca ei traiesera o vreme in care nu aveai nimic, nici macar dreptul la cuvant si trebuia sa ti cantaresti fiecare idee inainte sa o expui.
Focsaniul e un oras frumos,pacat ca e condus gresit si ca noi ne am pierdut iubirea de oameni. Focsaniul a daruit ce nu multe orase au reusit sa daruiasca oamenilor lor. Speranta,iubirea frateasca si unirea. Lucruri enorm de mari,ca si noi, tot in Focsani s-au nascut. Imi pare rau ca nu mai suntem constienti de lucrurile frumoase ce ni le ofera capitala asta de judet. Orasul asta trebuie sa sufere toata rautatea,prostia si superficialitatea oamenilor ce traiesc in el. Nu inteleg cum un oras poate sa fie de rahat. Oamenii din el poate ca da,dar el….cum? cum pot fi niste flori,iarba, cerul de deasupra si betoanele de vina ca noi suntem goi si rai? Am uitat sa zambim,am uitat sa “crestem mari” ,am uitat ca nu trebuie sa fim oameni de success, ci oameni de valoare , am uitat sa ne zambim pur si simplu,am uitat ca ne curge acelasi sange prin vene,am uitat ca suntem prea singuri pentru a ne dusmani,am uitat ca soarele nu rasare pentru noi in fiecare dimineatza si ca nu ni se cuvine nimic din ce ne inconjoara. Am uitat sa iubim fara sa cerem nimic la schimb,am uitat cum e sa avem incredere in oameni,am uitat sa citim,am uitat sa ascultam cu adevarat si nu sa auzim,am uitat sa simtim,adica am uitat sa fim oameni. Uratul exista din cauza noastra ,iar orasul nu are nici o vina. Trebuie sa reinvatam sa fim responsabili si sa fim frumosi si pe interior,chir daca nu se vor gasi niciodata suflete nike,d&g sau eu stiu ce alte firme,la fel cum nu vor exista nici firme de cosmetica a sufletului…de fapt ar fi una si se numeste Biserica. Stiu ca sunt multe personae varstnice si ursuze pe acolo care uneori sunt rautacioase,dar sa nu uitati ca mergem acolo sa ne vedem cu Dumnezeu si poate ca rolul batranilor e sa ne puna credinta la incercare sa vada cat de mult ne dorim sa ne intalnim cu Cel de Sus.Va trebui sa avem singuri grija de suflete, sa le oferim hrana spiritual,iubire si mangaiere. Nu sunt cuvinte mari,ci cuvinte rar folosite. Si nu uitati ca niciodata numele nu va reusi sa dea consistenta, ci consistenta va cladi un nume puternic. Ia uite cat e ceasul , e doua din dimineata ,afara e o liniste frumoasa,luna lumineaza tot cerul,iar pe mine ma asteapta un somn linistit. Aveti grija de voi si de sufletele voastre. Pe curand!

Written by adimangu

30 April 2010 at 1:21

Posted in Proză

Leave a Reply

Fosile şi pietre

Just another WordPress.com site

Ştefania's

Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora!

Hai-Hui prin România

Despre turism sau despre sufletul unui om pasionat de natura

Bogdan DUCA

Pentru ca în viitor să nu se spună "Acele timpuri au fost întunecate pentru că ei au tăcut"...

Prin obiectivul mintii

kalos kai agathos

Atracția Succesului

Mintile frumoase inspira

anbpriasi.wordpress.com/

Asociația Națională a Bibliotecilor și Bibliotecarilor Publici - Filiala Iași

prietendevremerea

O vorba buna

Stele verzi

Nu mă intimidează oamenii cu priviri dure şi cu vorbe urâte!

