Adrian Mangu

blogger civic și literar

Sonet 66 – William Shakespeare

with 5 comments

Sonet 66 – William Shakespeare

“Mă uit scârbit la tot şi-as vrea să mor

decît să-l văd slăvit pe ticălos

iar pe sărman de rîsul tuturor,

să văd tăgăduit pe credincios,

pe vrednicul de cinste, oropsit

şi pe femei batjocorite crunt,

pe cel făr’ de prihană, pedepsit

şi pe viteaz răpus de cel mărunt

şi artele sub pintenul despot,

să văd prostia doctor la deştepţi

şi adevărul “vorbă de netot”

şi strîmbul poruncindu-le la drepţi:

mă uit scîrbit la tot şi … Bun rămas!

Dar dacă mor, iubirea-mi cui o las?”

Written by adimangu

27 October 2011 at 0:38

Posted in Poezii

Tagged with ,

5 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sonet – Shakespeare

    De ce-asculţi muzicile cu mîhnire?
    (Nu bat război plăcerile-ntre ele),
    de ce iubeşti ce ţi-i străin de fire
    sau ţi-s mai drage, patimile grele?

    Şi armonii ce-ţi par supărătoare,
    nuntite într-adins sunt numai semnul
    ce blînd te ceartă-n clipe solitare
    că nu încerci să le deprinzi desemnul.

    O strună-soţ şi-o strună-soaţă, iată
    cum se-nţeleg şi fără grai şi-s parcă
    bărbat, copil ori mamă îngrijată
    şi-un singur cîntec să înalţe-ncearcă:

    Vorbe-ntreite încercînd s-anime:
    “Eşti singur? De eşti singur nu eşti nime”…

    ………..

    Iubirea? Ştie tot el Shakespeare unde, doar că am preferat să îţi las acest sonet. Să fie mai în acord cu ceea ce tu ai scris aici. Deşi, …ar mai fi ceva de spus…

    “Sonet – Shakespeare

    Nu-i între inimi vreun zăgaz înalt
    Spre-a le opri. Iubirea nu-i iubire
    De-şi schimbă focul după celălalt,
    Fugară ca fugarul în neştire;
    O,nu ! iubirea-i far nezguduit
    Ce străjuieşte-n pîclă şi-n furtună,
    O stea ce-ndrumă năvi necontenit
    Şi care nu se-ntîmplă să apună.
    Iubirea nu-i paiaţa Vremii . Ci
    O floare dată coasei ei ce-o curmă.
    Dar nu păleşte-abia ce-mboboci,
    Ea neschimbată şade pîn’ la urmă.
    Şi dacă versu-mi minte şi-i greşit
    Nimic n-am scris , şi nimeni n-a iubit”

    🙂 noapte bună…

  2. mai vreau!

    Adrian Mangu

    27 October 2011 at 14:34

  3. Îţi mai dau… 🙂

    Sonet XXXV

    Nu te jeli că trandafirul are
    Colţi lungi şi că-n adînc e lacul smead,
    Că norii stau ca umbrele în soare
    Şi-omizile pe frunze dulci mai cad.
    Greşeala mea – căci toţi greşim- e-aceea
    Ca-aprob excese-n irisul opac
    Şi mă corup şi eu pierzînd aleea,
    Că iert mai mult decît greşeşti şi tac.
    Cunosc tot jocul tău pe din-afară;
    Şi procuror şi victimă,-amîndoi
    Vom acuza şi vom pleda la bară,
    Căci între-amor şi ură e război.

    Complice sunt al celui care fură
    Stîngaci şi-mi dăruie peste măsură.

    ……

    Mai vrei? 🙂

  4. tu ce zici? 😛

    Adrian Mangu

    3 November 2011 at 9:45

  5. Zic că ai o deviaţie de caracter bacovianoeminescian şi devii shakesperian :))). Şi ştii ce mai zic? Citeşte prospectul ce mi l-ai oferit mie, numa pune Shakespeare în loc de Schiţe :P!

    Sonetul XXX – Shakespeare

    Când tainic sfat gândirile-mi trezesc
    Trecute lucruri înapoi rechem,
    Suspinul meu în lipsă-l risipesc,
    Şi vremi pierdute-n jalea-mi surdă gem.

    Îmi scald atunci un ochi, ce n-a mai plâns,
    Pentru prieteni dispăruţi în veci;
    Amorul năruit, în vorbe strâns,
    Cu inimi vechi se-adună-n lacrimi reci.

    Atunci pot fi mâhnit de vechi mâhniri,
    Şi apăsat din chin în chin ascult
    Tot şirul vechilor nenorociri,
    Ce plată-mi cer cum o cereau demult.
    Gândindu-mă la tine de-ndrăznesc,
    Recapăt tot, durerile sfârşesc.


Leave a Reply

Fosile şi pietre

Just another WordPress.com site

Ştefania's

Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora!

Hai-Hui prin România

Despre turism sau despre sufletul unui om pasionat de natura

Bogdan DUCA

Pentru ca în viitor să nu se spună "Acele timpuri au fost întunecate pentru că ei au tăcut"...

Prin obiectivul mintii

kalos kai agathos

Atracția Succesului

Mintile frumoase inspira

anbpriasi.wordpress.com/

Asociația Națională a Bibliotecilor și Bibliotecarilor Publici - Filiala Iași

prietendevremerea

O vorba buna

Stele verzi

Nu mă intimidează oamenii cu priviri dure şi cu vorbe urâte!

