Prima zi de scoala

Imi e somn! E sapte si mama ma trezeste. Cu buzele aproape lipite ii spun ca mai am nevoie de inca cinci minute ,dar realizez ca nu e loc de negocieri. E dimineata,prea dimineata si tremurand din toate incheieturile realizez cat e de frig. Pai cum ar pute fi…e toamna si e dimineata. Cu ochii inchisi ma indrept spre baie si injur in gand apa care imi va spala fata si dintii. E uda si rece,prea uda si prea rece!
Mama ma asteapta in bucatarie. Mi-a pregatit micul dejun. Cum isi poate imagina ea ca pot manca si dormi in acelasi timp? Radioul Gloria imi da ora exacta.Cui ii pasa? Pe masa infundata zaresc un buchet mare de flori imbracat in celofan. Garoafe rosii,cinci la numar. Pentru cine or fi oare? Sunt cinci,deci oricine ar fi,e cineva important. Ma gandesc cu groaza ca ma asteapta un costum de imbracat. Detest costumele. Atat de rigide,atat de formale,iar camasile atat de apretate. Vor sa arat bine sau sa ma zgarii de unul singur?
Mama imi zice ca e tarziu si ca e timpul sa plecam. Glumesti? E sapte si douazeci. E atat de devreme,dar poti sa te certi cu ea? Nu. Mama ia buchetul si plecam la drum. Pe strada vad zeci de copii alaturi de parintii lor. Copiii mai mari merg singuri,dar poarta in brate acelasi buchet de flori. Ajung in fata scolii sapte. Musuroiul de copii ma surprinde. Prea multi copii,prea multi parinti,prea mica e curtea scolii. Ii strang mana mamei ferm si imi fac curaj sa merg pana la capat.
Dintr-o boxa veche se aude intrerupt vocea directorului. Nimeni nu-l baga in seama.Isi face formalitatile de gazda si ne ureaza bun venit. Nu stiu ce vom face aici,dar sunt ingrozit de vacinurile ce vor urma. Am inteles ca sunt foarte dureroase,asa mi-au spus cei mai mari ca mine. Ce n-as da sa fiu si eu la fel de mare ca cei din clasa a v-a.Sunt atat de mari si atat de curajosi,iar despre cei de clasa a VIII-a nu mai spun nimic. Am auzit ca printre astia se ascund multi golani care ar trebui evitati. Dau cu ochii de un prieten si de o vecina de scara. Am inteles ca suntem toti in aceeasi clasa. A venit si invatatoarea. Mama mi-a spus ca se numeste Doamna Invatatoare si ca asa trebuie sa ii spun. Va trebui sa renunt la apelativul de “tanti” si nici saru`mana nu voi mai avea voie sa spun. Aici se preteaza mai bine un “Buna Dimineata”,”Buna ziua” sau “Buna seara”. Ce ciudat suna. Doamna asta ne saluta si ne zambeste,nu prea am incredere in ea. Parintii zambesc si se uita cand la noi,cand la ea. Trebuie sa ne aliniem si sa luam pe cineva de mana. Ma uit la Andrei, ma uit la Ana si prefer sa il iau pe Andrei. Ana s-a suparat. Vom intra in scoala sa ne luam in primire clasa. Are o bulinuta portocalie pe ea,asa o vom deosebi de celelalte clase. Noi suntem clasa intaia B,B de la boboci, asa mi-a spus mama. M-a pune sa ii repet ca sa se asigure ca nu uit. Sirul pleaca spre intrarea in scoala. Trecem pe sub un pod de flori facut de cei mai mari, intrampe niste usi metalice,ca mai apoi sa dam cu nasul de scarile interioare,dar nu urcam pe ele. Mergem inainte. O usa se deschide,iar Doamna Invatatoare ne spune sa intram. Intram,ne asezam in banci si ne spune Buna Dimineata. Esec total.Toti i-am raspuns cu saru`mana. Cu toate ca stiam ca nu trebuie sa ii zic asa,am facut si eu ce au facut toti colegii. Parintii rad si in liniste parasesc clasa. Un coleg a inceput deja sa planga dupa mama lui,iar noi incercam sa il linistim si sa ii spunem ca de acum e baiat mare. Intr-un final se potoleste si incepem sa stam de vorba cu Doamna Invatatoare. Ne pune sa stam cu mainile la spate si sa o ascultam. Cica daca vrem sa spunem ceva,va trebui ca mai intai sa ridicam mana. In fine…cam severa mi se pare. Auzi le ea, nu avem voie sa vorbim neintrebati. Un coleg vrea sa faca pipi. Toti copiii rad. Doua fete observ cum se inrosesc,cred ca vor si ele la baie,altfel nu imi explic de ce arata precum racii.Doamna Invatatore il invata ca nu trebuie sa mai spuna asa. Va trebui de acum sa ne invatam sa spunem ca vrem la toaleta. Toaleta din ce am vazut eu e o baie mai mare,dar care miroase ingrozitor de urat. Pana cand ii va explica Doamna Invatatoare ce are de facut cred ca o sa faca pe el. 40 de minute au trecut precum o secunda. Se aude clopotelul si Doamna Invatatoare ne da drumu acasa.

Gata prima zi de scoala,hai ca nu a fost prea greu.

La voi cum a fost prima zi de scoala?

Leave a Reply

