Adrian Mangu

blogger civic și literar

Dezamagitor sau “da-te-n gatu ma-tii”

with 2 comments

IonCaramitru

De fiecare data cand sunt dezamagit de ceva strig”dezamagitor”. Ei bine, zilele trecute am participat la o conferinta tinuta de marele diriginte Ion Caramitru si pentru prima oara am strigat “da-te-n gatul ma-tii”.

In sala de spectacol publicul era pastelat. Gaseai si de aia,dar si de ailalti. Eu cred ca m-am incadrat undeva pe la mijloc. Mediocritatea imi prieste timiditatii. Ma ajuta sa nu ies in evidenta,iar umbra imi ofera un oarecare confort.

Pe scena a apartu directorul Ateneului insotit de cel mai sus mentionat. Gazda are obligatia de a savarsi o introducere ceausita(curatare,periere,lustruire), dar plina de caldura si emotie.  Stimatul actor de revolutie,teatru si film ,venit la Focsani cu un superb BMW cu numere de TNB, s-a grabit sa ne faca o scurta introducere despre cultura si simplitate,pentru a se putea aseza cat mai repede pe fotoliul pregatit. A luat loc. A scos o foaie de hartie pe care avea scris un discurs,un discurs rostit in celebra Marea Britanie la invitatia nu stiu cui.Ma rog, persoana importanta. Suna bine. Ne vorbeste despre tradare,comunism,revolutie si rege. Tine sa sublinieze de vreo doua ori cat de vizionar, curajos si razvratit a fost pe timpul dictaturii si cu apasare in glas ne spuna ca nu a fost membru de partid niciodata.

Se opreste din citit,desface o sticla cu apa si ne vorbeste despre Ion Besoiu : “M-a turnat multi ani la securitate si cu toate ca stiam,nu am vrut sa se afle”. Ce mijloc ieftin de a te ridica in fata auditoriului.

Savarseste discursul,lumea aplauda si saliveaza. Mantuitorul este pe scena. Urmeaza sesiunea de intrebari. Rand pe rand focsanenii se umilesc in fata zeitatii cu BMW “Va iubim,va multumim,v-ati frant din timpul dumneavoastra pentru a ne vorbi, ajutati tineretul,trebuie sa facem ceva,cata dreptate aveti,ce inima mare,ce stalp” ce lehamite,ce circareala ieftina…

Cetateni care se scarpina in fund in timp ce vorbesc se grabesc sa ii faca urari de bine si complimente. Din neant apar trei intrebari legate de revolutie si politica.Nu e adevarat…oare cat de bine va jongla cu raspunsurile acest monstru sacru . Trei  raspunsuri penale si dezamagitoare sustinute de un rictus jegos si ridicari succesive din umeri. “Eu am vrut, dar Iliescu a zis nu!” ,”Taranistii au fost de vina” sau “Cel mai mare rau al tarii se numeste Dan Voiculescu “.

Deja imi este greata. Daca nu as fi fost pe mijlocul randului as fi parasit de mult sala! In fata mea se degradeaza un model. Un  om frumos va iesi din mintea mea pe usa din spate a uitarii. Peste o luna va reveni pe scena din Focsani alaturi de Malaele. Chiar as vrea sa-l vad pe Malaele ,dar nu mai rezist sa il mai vad si pe asta inca o data. Deja e prea mult! Bine ca nu a fost cu bilet. I-as fi strigat din sala sa imi dea banii inapoi si as fi plecat! E cu neputinta sa dai bani ca sa fii luat de bou si prostit de un imbecil cu ifose de mare revolutionar dă Bucuresti.

Fara concluzii! Punct!

Written by adimangu

21 February 2013 at 16:58

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ha ha! Ce surpriza placuta! Nu sunt singurul deci.
    In alta oridne de idei, felicitari pentru blog! Imi place ce citesc. Spor la treaba!

    Tiberiu

    3 March 2013 at 13:56

    • nu…nu esti singurul 🙂 m-a dezamagit rau omul,dar asta e…
      Merci pt felicitari si ma bucur ca ti-am descoperit blogul!
      Toate cele bune! 🙂

      adimangu

      3 March 2013 at 14:49


Leave a Reply

Fosile şi pietre

Just another WordPress.com site

Ştefania's

Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora!

Hai-Hui prin România

Despre turism sau despre sufletul unui om pasionat de natura

Bogdan DUCA

Pentru ca în viitor să nu se spună "Acele timpuri au fost întunecate pentru că ei au tăcut"...

Prin obiectivul mintii

kalos kai agathos

Atracția Succesului

Mințile frumoase inspiră

anbpriasi.wordpress.com/

Asociația Națională a Bibliotecilor și Bibliotecarilor Publici - Filiala Iași

prietendevremerea

O vorba buna

O străină

Nu mă intimidează oamenii cu priviri dure şi cu vorbe urâte!

