Adrian Mangu

blogger civic și literar

Impreuna!

with 4 comments

1009911_558287644225802_1606834092_n

Nu am mai scris de mult. Ori din lene ori din lipsa de subiecte sau,probabil, din dorinta de a nu scrie la cald cam tot ce imi trecea prin minte si prin suflet.

Scriu direct “pe curat”,mi-e sila de ciorne,mi-e sila sa transcriu,plus ca nici nu cred ca am sa va spun atat de multe, incat sa am nevoie de asa ceva.

Daca pana acum ceva vreme simteam o mare deznadejde,astazi,mai mult ca niciodata,simt speranta. Nu speranta ca poate lucrurile vor functiona mai bine,ci speranta ca fac parte dintr-o generatie frumoasa. O generatie care, satula fiind de toata mizeria lasata in urma de parintii nostri, a pus mana pe matura si a inceput sa curate gunoiul. Stim ca avem defecte si mai stim ca in generatia noastra se afla oameni care sunt sceptici si patati de vechi metehne comuniste,dar avem rabdare cu ei si ,vrand-nevrand,vor fi nevoiti sa se dea dupa noi.

Imi iubesc generatia! Intr-o singura clipa a reusit sa imi ofere ce nu am primit pana la 27 de ani. Patru zile in Piata Universitatii poate ca nu vi se par multe,dar pentru un tanar de provincie au insemnat enorm.

Traiesc intr-un oras micut in care nu se intampla nimic spectaculos. Aici a functionat mereu cliseul,resemnarea si adunarea generala data de mai marii partidelor. Sunt putini tineri care aleg sa gandeasca pentru ei si sa fie cu adevarat nonconformisti si lberi si unde mai pui ca cei mai multi dintre acestia aleg sa plece spre marile centre universitare si nu prea se mai intorc. Stiu ca majoritatea oraselor sufera de aceeasi boala si nu condamn pe nimeni. E greu sa schimbi mentalitati,sa formezi comunitati si sa ucizi acel “lumea” securist de care se fereste si se sperie toata…lumea. Sunt singur ca pentru fiecare oras,la momentul potrivit, se va naste cate un Popa Tanda.

Un tanar din Focsani a fost la Universitate,acolo intalnindu-se cu alti Focsaneni ,iar ei au fost sufocati de Oamenii frumosi pe care i-au gasit acolo! Nu stiu de ce scriu exact astazi acest text! Habar nu am! Poate ca mi-e sufletu plin si simt ca explodez daca nu ma confesez voua,prietenilor mei. Poate ca imi era pofta sa scriu si asta a fost prima idee ce mi-a venit in minte sau poate ca maine mi-as dori sa patesc in Piata Unirii din Focsani emotia si fericirea patite in Bucuresti.


Am ocupat Bulevardul Elisabeta, am strans toate gunoaiele din zona,am protestat frumos si in timp ce viorile si violoncelul fredonau un Mozart, o Metalica si un Beatles un popor nou,frumos,abia trezit, grangura “Hey Jude” in timp ce din cantecul trist nasteau unul frumos,asa cum se ingrijeau si de sufletul meu si al fiecarul membru din comunitatea formata. Cum e sa aiba incredere in tine un strain si sa te roage sa ai grija de rucsacul sau timp de 5 minunte pana se intoarce? E minunat,e coplesitor,e fantastic. Mii,zeci de mii,sute de mii de oameni impartind aceeasi bucurie,speranta,responsabilitate indiferent de patrua sociala,indiferent de numarul de clase,indiferent de job-ul pe care il aveau. Oameni de presa frumosi, artisti, studenti,muncitori,tineri,copii,batrani,oameni simpli…toti,dar absolut toti formau o singura fiinta care respira libertatea adevarata.  Este coplesitor sentimentul pe care il traiesti,stiu ca ma repet cu aceeasi idee,dar acesta este adevarul! Cum e cand un batran de 70 de ani cu barba mare si alba,cu ochii senini si cu zambetul pe buze sa fluture un steag de patru ori mare decat el timp de zeci de minute,iar un tanar ce il vede istovit il propune sa preia el stafeta si sa fluture steagul mai departe? Cum e cand vezi o comunitate functionand independent si dupa regulile bunului simt?? E fantastic,e extraordinar, simti cum sufletul iti plange de bucurie!

starea

Veti spune ca in Focsani nu se va intampla asa ceva niciodata si poate ca aveti dreptate! Cu siguranta nu vor fi mii adunati in acelasi loc sa lupte pentru o cauza,dar cu siguranta vor fi cateva zeci care vor face diferenta! Oameni frumosi care stiu sa mearga pe strada tinand capul drept si care isi cunosc foarte bine rolul lor pe acest Pamant. Pe o parte din ei i-am cunoscut deja duminica trecuta in Piata Unirii. Purtau Tricolorul in suflet,fericirea in inima si frumusetea in ochi,iar pe restul ii voi cunoste in toate zilele ce vor urma pentru ca stiu ca vom fi din ce in ce mai multi!

In loc de final, pentru ca acesta este doar inceputul, as vrea sa va spun ca daca suntem doar cateva zeci in Piata Unirii sa nu aveti teama! Restul miilor de Focsaneni protesteaza in intreaga lume!

543441_558287987559101_1489118844_n

Written by adimangu

21 September 2013 at 21:40

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Frumos! Felicitari! Un bun inceput si un bun exemplu 😉

    Lucy Visinescu

    21 September 2013 at 22:17

  2. Te-ai născut într-o generație frumoasă, care are datoria și onoarea să lupte pentru schimbare. Nu te descuraja!

    racoltapetru6

    22 September 2013 at 7:32

  3. […] Adi Mangu povestește despre ceea ce s-a întâmplat la Universitate în cadrul protestelor împotriva proiectului de minerit de la Roșia Montană. Un articol cu mult suflet este disponibil aici. […]


Leave a Reply

Fosile şi pietre

Just another WordPress.com site

Hai-Hui prin România

Despre turism sau despre sufletul unui om pasionat de natura

Bogdan DUCA

Pentru ca în viitor să nu se spună "Acele timpuri au fost întunecate pentru că ei au tăcut"...

Prin obiectivul mintii

kalos kai agathos

Atracția Succesului

Mintile frumoase inspira

anbpriasi.wordpress.com/

Asociația Națională a Bibliotecilor și Bibliotecarilor Publici - Filiala Iași

prietendevremerea

O vorba buna

Stele verzi

Nu mă intimidează oamenii cu priviri dure şi cu vorbe urâte!

Legenda biciclistului singuratic

"În general oamenii simt și gândesc, dar nu fiecare om poate aplica gândirea și simțirea!"

