Noapte de toamnă

Noapte de toamnă

               de Adi Mangu

Noaptea-i rece,luna-i plină,
Frunzele se sting de dor,
Fac în vânt o piruetă,
Numai una, apoi mor.

Dintr-un cântec plin de viaţă
Într-un blues te-ai transformat,
Mi-ai luat nopţile de vară
Şi sub ploi le-ai aşezat!

Nici un ciripit la geam,
Numai picături izbesc
În pervaz şi în timpanu-mi,
Unde-i cântul îngeresc?

Faci din soare cub de gheaţă
Şi pui doliu peste cer,
Îmi speli lumea de culoare
Şi-mi aşezi în suflet ger.

Tu, tristeţe fără margini,
Asasin de reverii,
Minţi de fiecare dată,
Spui zâmbind că nu mai vii!

Şi când lumea mi-e mai vie
Şi când totul mi-e mai drag
Mă trezesc cu tine,toamnă,
Mă trezesc cu tine-n prag!

Înc-un pic şi vei fi gata,
Doar o frunză ţi-a rămas,
Când din pom va fi picată,
Va pieri şi al tău glas…

Leave a Reply

