Adrian Mangu

blogger civic și literar

Earth Hour Focsani

leave a comment »

Sunt banuit de negativism. Si ce daca! Lumea are dreptul sa judece si gresit!

Nu cred ca asta e o introducere prea buna pentru articolul ce urmeaza, dar macar stiti la ce sa va asteptati. Se spune ca nu e bine sa scrii la cald si de aceea am decis sa astept 24 de ore…degeaba! Singurul lucru care imi vine in minte sunt vorbele unei prietene care mi-a spus “Macar s-a facut si la Focsani ceva…”. Bine, bine, dar cu ce folos?

Dupa acest eveniment vor ramane cateva poze si o actiune bifata pe agenda unui partid politic. Atat! TNL-ul, fara sa isi dea seama, a dat Focsaniului o lectie foarte amara. Nu am sarbatorit Ora Pamantului, ci am comemort vesnica dulce nepasare a focsanenilor. Suntem o populatie si nu o comunitate. Suntem invatati sa ne scoata partidul in strada. Inca ne aflam la nivelul de oi,oi ce se doresc strunite de catre caini si de catre ciobani(si aici nu fac referire la TNL, ci la scursurile ce s-au inflitrat in viata politica romaneasca; fosti bisnitari,carciumari,auto,manechini,turnatori pe la securitate si mai stiu eu ce, care acum se dau mari patrioti si mana tara spre culmile disperarii,dar asta e o alta discutie).

Eu nu am inteles nimic din ce s-a intamplat ieri. Am asisitat la inca o forma fara fond. TNL-ul a fost atat de preocupat de lumanari incat a uitat de esenta evenimentului. Ce am vazut? Simplu de descris: tot partidul alerga haotic dupa lumanari, curiosii se uitau ca la circ si nu intelegeau ce se intampla, luminile s-au stins si inca se mai aprindeau lumanari, s-au aprins si torte carora nu le-am vazut rostu (probabil ca trebuia si niste motorina arsa in semn de lupta impotriva poluarii), niste baieti cantau de zor la chitara, da stateau zgribuliti, turceste si departe de centrul actiunii, iar organizatorii tot incercau sa imprastie lumea din zona ceasului facut din lumanari si asta pentru ca in loc sa sarbatorim Pamantul, noi ne-am agitat sa facem din lumanari(printre altele) si un TNL maaaare care sa fie imortalizat de armata de fotografi pozitionata strategic pe geamurile prefecturii. Pai asa zi,nene! Tot ce a contat a fost faptul ca trebuia sa dam bine la poza!

Concluzie 1: Nu conteaza ce semnifica Ora Pamantului , ci conteaza sa se stie cine a organizat evenimentul.
Concluzie 2: Nu are importanta ca e un eveniment al ONG-urilor,al comunitatilor, pot si partidele sa lupte pentru protectia mediului! Poate vor iesi sa protesteze si impotriva cianurii si a gazelor de sist! Ar fi minunat si mult mai eficient!

Noapte buna,Focsani si tine minte! Daca simti ca te cuprinde simtu civic si bun simtu, stai linistit, inchide ochii si asteapta sa treaca!

 

Written by adimangu

31 March 2014 at 1:26

Leave a Reply

Fosile şi pietre

Just another WordPress.com site

Ştefania's

Nimic din ce dă inima nu se pierde, ci este păstrat în inimile altora!

Hai-Hui prin România

Despre turism sau despre sufletul unui om pasionat de natura

Bogdan DUCA

Pentru ca în viitor să nu se spună "Acele timpuri au fost întunecate pentru că ei au tăcut"...

Prin obiectivul mintii

kalos kai agathos

Atracția Succesului

Mintile frumoase inspira

anbpriasi.wordpress.com/

Asociația Națională a Bibliotecilor și Bibliotecarilor Publici - Filiala Iași

prietendevremerea

O vorba buna

Stele verzi

Nu mă intimidează oamenii cu priviri dure şi cu vorbe urâte!

