Mi-aş fi dorit…

avem-nevoie-sa-ne-cunoastem-si-sa-ne-iubim-prin-carti

Mi-aş fi dorit…

              de Adi Mangu

Mi-aş fi dorit să te am doar de prietenă,
Să nu te fi iubit niciodată!
Acum aş fi putut să-ţi spun că îmi e dor de tine
Şi ţi-as fi propus o ciocolată caldă.
Am fi stat ascunşi de privirile lumii
Un ceas, două sau poate trei,
Eu ţi-as fi vorbit despre toate iubirile mele imposibile,
Despre cărţile pe care le citesc,
Poeziile pe care le scriu
Şi despre planurile mele măreţe.
Tu mi-ai fi vorbit cu sete despre maci,
Mi-ai fi istorisit decepţii şi împliniri,
Iar cu ochii plini de entuziasm
Mi-ai fi spus secrete pe care nu le-ai mai spus nimănui!
Timpul ar fi zburat peste noi şi fericiţi am fi realizat
Că deja e noapte şi că trebuie să ajungi acasă.
Pe stradă ne-am fi uitat după maşini şi stele,
Am fi căscat ochii pe la toate vitrinele
Şi am fi vorbit despre filme, muzică şi războaie.
Am fi ajuns la scara ta, ziua ar fi trecut ca un fulger,
Eu te-aş fi sărutat prieteneşte pe obraz,
Tu te-ai fi copilărit puţin până în scară şi apoi până la uşă,
Iar eu ,cu mâinile în buzunar, aş fi plecat fluierând spre casă.

Aş fi preferat să fim doar prieteni!
Confidenţi şi camarazi,
Stâlpi de sprijin şi ancore pe marea asta învolburată!
Te-aş fi iubit ca pe un om drag,
Dar inima mi-aş fi ţinut-o în piept!

Aş fi preferat sa mă fi avut doar de prieten!
Să nu mă ştii pe tava suferinţei tale,
Să nu mă fi văzut niciodată captiv în ochii tăi şi dependent de tine!

Mi-ar fi plăcut să te stiu acolo,doar acolo!
La un pas, la un sms, la un mail, la un telefon distanţă.
În suflet a fost mult prea aproape!

Mi-ar fi plăcut sa te stiu încă, să mă ştii,
Să ştim de noi şi de-ale noastre.
Acum, însă, te ascund printr-un colţ de suflet,
Printr-un sertar al inimii mele,
Iar tu…tu habar nu am ce mai faci!

4 thoughts on “Mi-aş fi dorit…

Leave a comment