Între sunet şi vers

Între sunet şi vers e doar o bătaie de inimă. O simplă emoţie ce face diferenţa dintre tot şi nimic. Ascult muzică de trei ore. Nimic nu vibrează mai pe sufletul meu decât muzica. Dacă ar trebui să aleg un cuvânt care să mă caracterizeze, muzică ar fi cuvântul. Ating împlinirea doar pe clapele pianului, pe corzile de vioară şi încă mă minunez de spectacolul notelor muzicale. E un mister, iar viaţa nu ar mai fi avut nici un sens fără miracolul ce dulce îmi face inima să zboare.

E o stare de bine pe care o simt la trei din dimineaţă. Nu pot să merg la somn fără să vă marturisesc zâmbetul ce îmi zace pe faţă. Mă bucur de muzică în fiecare zi. E în tot şi în toate. În ritmul grav al pistoanelor ce se aud de sub capotele maşinilor grabite, în cantecul pasărilor din dimineţile de vară, în apă şi în vânt, în haos şi în linişte, în bătăile inimilor. Cântăm chiar şi când nu ne spunem nimic. Ca şi poezia de altfel. Poezia este modul de a ne spune tot atunci când nu vrem să ne spunem nimic. M-am scufundat într-un univers ce stie să cânte pe muţeşte, dar să vibreze până dincolo de ceruri.

Ca de fiecare dată, nu ştiu de ce scriu toate astea. Poate e doar un mod prin care îmi justific existenţa pe o foaie de hârtie virtuală. Poate că sufletul tânjeste dupa ochi şi suflete care să îl citească şi, uite aşa, să să vibreze ferict în mii şi mii de vieţi, poate că sper că voi descoperi Cuvântul printre toate aceste cuvinte, poate că e doar o simplă exorcizare a unui eu tărziu sau, mai simplu, poate că sunt de vină doar entuziasmul, bucuria şi visul treaz pe care mi le aduc ritmul, rima şi portativul.

 

Leave a Reply

